COMENTARI DE TEXT D'UNA IMATGE


IMATGE 1
DESCRIPCIÓ MATERIAL
  • Fila de persones amb paraigües, cadascuna sobre una espècies de pibots situats en un riu. El paissatge en sí es podría dir que s'assembla a Xina, per la modalitat de les cases.
  • Crec que és una imatge trucada, sense elements afegits.
  • Format horitzontal.
  • Fotografía complexa, icònica, monosèmica i original.
ENQUADRAMENT
  • Pla general.
  • Angulació lateral i suament picada.
  • Imatge en camp.
  • L'aire el podem percebre en el riu, el cel...
COMPOSICIÓ

  • El punt de fuga és el centre de la imatge al fons.
  • El pes visual són les figures humanes.
  • Una línia fàcil de captar és la fila de persones, la vora de les muntanyes...
  • No percebo cap forma.
  • Els centres d'interés estàn repartits formant una línia i les cases situades als laterals de la imatge amb un riu que les separa.
  • L'ordre de lectura seria el següent: les persones, el riu, les cases, les muntanyes i el cel.
  • No crec que hi exixteixi una simetria en aquesta imatge, hi han elements totalment diferents. Hi han repeticions: les persones i les cases.
ENFOCAMENT
  • Hi ha una gran profunitat de camp.
  • El codi lumínic és de qualitat tova, amb procedència natural de tarda-nit.
  • La direccionalitat és principal.
  • Cromatisme desaturat, colors predominants dels quals són el blanc, el negre, el gris i podem diferenciar fins i tot els colors de la roba de les persones.
  • Temperatura de color freda.
  • Textura rugosa.

IMATGE 2

DESCRIPCIÓ MATERIAL
  • Un grup d'adolescents jugant a fútbol en un camp de sorra, al final distingim entre la pols una serralada de muntanyes.
  • És una imatge al natural.
  • Format horitzontal.
  • Fotografía complexa, icònica, monosèmica i estereotipada.
ENQUADRAMENT
  • Pla general.
  • Angulació frontal i suament picada.
  • Imatge en camp.
  • L'aire el podem percebre en els espais vuits del camp de joc.
COMPOSICIÓ

  • No hi ha punt de fuga.
  • El pes visual són les figures humanes i la porteria.
  • Una línia fàcil de captar és el perímetre de la portería i la vora de les muntanyes.
  • No percebo cap forma.
  • Els centres d'interés estàn aleatòriament dispersats.
  • L'ordre de lectura seria el següent: els jugadors de fútbol, la portería i les muntanyes del fons.
  • No crec que hi exixteixi una simetria en aquesta imatge, hi han elements totalment diferents. Hi han repeticions: les persones i les muntanyes.
ENFOCAMENT
  • La profunditat de camp és confosa, és poden definir tots els jugadors, però els del fons están una mica desenfocats.
  • El codi lumínic és de qualitat tova, amb procedència natural de matinada.
  • La direccionalitat és principal.
  • Cromatisme desaturat, colors predominants dels quals són el marró, els colors de les samarretes i el color carn de la pols.
  • Temperatura de color càlida.
  • Textura rugosa.

IMATGE3


    DESCRIPCIÓ MATERIAL
    • Una platja amb una espècie de passarela delimitada per pedres.
    • És una imatge al natural.
    • Format horitzontal.
    • Fotografía complexa, icònica, polisèmica i original.
    ENQUADRAMENT
     
    • Pla general.
    • Angulació frontal i suament picada.
    • Imatge en camp.
    • L'aire el podem percebre en els espais vuits de l'aire.
    COMPOSICIÓ

    • El punt de fuga és la meitat de l'horitzó.
    • El pes visual és la passarela.
    • Una línia fàcil de captar són les limitacions de la pasarela.
    • Forma rectangular.
    • El centre d'interés està en la passarela.
    • L'ordre de lectura seria el següent: la passarela, el mar i el cel.
    • Existeix una simetría i repeticions, les pedres.
    ENFOCAMENT
     
    • No percebo molta profunditat de camp.
    • El codi lumínic és de qualitat tova, amb procedència natural de matinada.
    • La direccionalitat és principal.
    • Cromatisme desaturat, colors predominants el marró i diverses tonalitats de blaus.
    • Temperatura de color freda.
    • Textura llisa.







Comentaris