Conceptes bàsics de fotografía 1

EN CAMP I FORA DE CAMP:

Anomenem camp a tot allò que la càmera ens fa visible en un enquadrament determinat, és a dir tot allò que veiem en pantalla perquè la càmera ens ho vol mostrar.
CAMP


En canvi, el fora de camp és tot allò que no veiem en l’enquadrament però que d’alguna manera o una altra forma part de l’escena, ja sigui perquè l’enquadrament ens ho suggereix o perquè ens ho imaginem.



AIRE O LLEI DE LA MIRADA:

És una de les principals normes de composició fotográfica i consisteix simplement, en respectar la direcció en la que el model de la nostre imatge o retrat mira.

LLEI DE LA MIRADA
FORMAT I REENQUADRAMENT DE LA FOTO:
 
Com a fotògraf, cal seleccionar l'àrea que es vol capturar i d'acord al tipus d'escena i de missatge que es desitja transmetre, existeixen tres tipus d'enquadraments:

Horitzontal: El més comú, natural i senzill. És molt còmode al moment de compondre una fotografia i bàsicament suggereix quietud, tranquil·litat i sol utilitzar-se per paisatges i retrats en grup.


Horitzontal



Vertical: No és tan popular, però és una excel·lent alternativa.
Suggereix força, fermesa i  és el més apropiat per als retrats, bàsicament pel fet que les persones són més altes que amples.


Vertical
 
 
Inclinat: S'obté inclinant la càmera. No és tan popular com les anteriors però com a alternativa ocasional pot realçar el missatge que s'intenta transmetre, donat que en si mateix transmet dinamisme i força.


Inclinat

CENTRE D'INTERÉS:
El centre d'interès és l'element més important de la fotografia i on l'ull ha de ser atret. Quan un fotògraf es disposa a capturar una imatge, busca també explicar o mostrar alguna cosa en particular. Aquest particular és el centre d'interès i ha de destacar per sobre els altres elements de la fotografia. 
Hi han 4 maneres d'atreure la mirada de l'espectador en una imatge:
Color: Si existeix un fort component de color en una àrea específica de la imatge, l'espectador es sentirà motivat al veure'l.

COLOR
 
Contrast: Les zones d'alt contrast (per exemple llum encesa sobre fons fosc o ombra sobre llum) també servirà per atraure la mirada.


CONTRAST
 
Desenfoc: Parlem del desenfoc quan juguem amb la profunditat del camp, d'aquesta manera concenraràs tota l'atenció en ell.

COMPOSICIÓ CLÀSSICA:

És la distribució equitativa dels elements principals d'una imatge.


COMPOSICIÓ CLÀSSICA


 
LLEI DE TERÇOS:

Divideix una imatge en nou parts iguals. Aquestes es divideixen per dues línies imaginàries iguals, dues de forma horitzontal i dues més de forma vertical. Els quatre punts formats per les interseccions d'aquestes línies poden ser utilitzats per efectes d'alineació en fotografía.

LLEI DE TERÇOS
PES VISUAL:

En les art plàstiques qualsevol figura concreta o forma abstracta té un valor de pes, que ve donat per:la posición en la superficie, la seva mida, els seu color i la seva configuración.

PES VISUAL


 
ENFOCAMENT:

Per voler resaltar algún element de la imatge, necessitem seleccionar-lo i donar-li més nitidesa respecte els altres elements menys importants.

Enfocament selectiu: consisteix a mantenir enfocat un àrea de l’escena i desenfocar el que li envolta. Això produeix un poderós efecte visual que atrapa l’atenció de l’espectador a la zona que es troba perfectament enfocada.


ENFOCAMENT SELECTIU


Línies de confusió:

LÍNIA DE CONFUSIÓ

Bokeh: Prové del japones, que significa desenfoc, i es refereix als patrons de desenfocament que podem apreciar en algunes fotografíes.

BOKEH

PROFUNDITAT DE CAMP:

És l'espai que hi ha entre dos punts, pròxim i llunyà, de manera que els objectes que hi ha entre aquests dos punts queden enfocats.

PROFUNDITAT DE CAMP














Comentaris