EN CAMP I FORA DE CAMP:
Anomenem camp a tot allò que la càmera ens fa visible en un enquadrament determinat, és a dir tot allò que veiem en pantalla perquè la càmera ens ho vol mostrar.
En canvi, el fora de camp és tot allò que no veiem en l’enquadrament però que d’alguna manera o una altra forma part de l’escena, ja sigui perquè l’enquadrament ens ho suggereix o perquè ens ho imaginem.
FORMAT I REENQUADRAMENT DE LA FOTO:
Anomenem camp a tot allò que la càmera ens fa visible en un enquadrament determinat, és a dir tot allò que veiem en pantalla perquè la càmera ens ho vol mostrar.
CAMP |
En canvi, el fora de camp és tot allò que no veiem en l’enquadrament però que d’alguna manera o una altra forma part de l’escena, ja sigui perquè l’enquadrament ens ho suggereix o perquè ens ho imaginem.
AIRE O LLEI DE LA MIRADA:
És una de les principals normes de composició fotográfica i consisteix simplement, en respectar la direcció en la que el model de la nostre imatge o retrat mira.
LLEI DE LA MIRADA |
Com a fotògraf, cal seleccionar l'àrea que es vol capturar i d'acord al tipus d'escena i de missatge que es desitja transmetre, existeixen tres tipus d'enquadraments:
Horitzontal: El més comú, natural i senzill. És molt còmode al moment de compondre una fotografia i bàsicament suggereix quietud, tranquil·litat i sol utilitzar-se per paisatges i retrats en grup.
Horitzontal |
Vertical: No és tan popular, però és una excel·lent alternativa.
Suggereix força, fermesa i és el més apropiat per als retrats, bàsicament pel fet que les persones són més altes que amples.
Vertical |
Inclinat: S'obté inclinant la càmera. No és tan popular com les anteriors però com a alternativa ocasional pot realçar el missatge que s'intenta transmetre, donat que en si mateix transmet dinamisme i força.
CENTRE D'INTERÉS:
Inclinat |
CENTRE D'INTERÉS:
El centre d'interès és l'element més important de la fotografia i on l'ull ha de ser atret. Quan un fotògraf es disposa a capturar una imatge, busca també explicar o mostrar alguna cosa en particular. Aquest particular és el centre d'interès i ha de destacar per sobre els altres elements de la fotografia.
Hi han 4 maneres d'atreure la mirada de l'espectador en una imatge:
Color: Si existeix un fort component de color en una àrea específica de la imatge, l'espectador es sentirà motivat al veure'l.
Contrast: Les zones d'alt contrast (per exemple llum encesa sobre fons fosc o ombra sobre llum) també servirà per atraure la mirada.COLOR |
CONTRAST |
Desenfoc: Parlem del desenfoc quan juguem amb la profunditat del camp, d'aquesta manera concenraràs tota l'atenció en ell.
COMPOSICIÓ CLÀSSICA:
És la distribució equitativa dels elements principals d'una imatge.
LLEI DE TERÇOS:
Divideix una imatge en nou parts iguals. Aquestes es divideixen per dues línies imaginàries iguals, dues de forma horitzontal i dues més de forma vertical. Els quatre punts formats per les interseccions d'aquestes línies poden ser utilitzats per efectes d'alineació en fotografía.
PES VISUAL:
En les art plàstiques qualsevol figura concreta o forma abstracta té un valor de pes, que ve donat per:la posición en la superficie, la seva mida, els seu color i la seva configuración.
ENFOCAMENT:
Per voler resaltar algún element de la imatge, necessitem seleccionar-lo i donar-li més nitidesa respecte els altres elements menys importants.
Enfocament selectiu: consisteix a mantenir enfocat un àrea de l’escena i desenfocar el que li envolta. Això produeix un poderós efecte visual que atrapa l’atenció de l’espectador a la zona que es troba perfectament enfocada.
Línies de confusió:
Bokeh: Prové del japones, que significa desenfoc, i es refereix als patrons de desenfocament que podem apreciar en algunes fotografíes.
PROFUNDITAT DE CAMP:
És l'espai que hi ha entre dos punts, pròxim i llunyà, de manera que els objectes que hi ha entre aquests dos punts queden enfocats.
COMPOSICIÓ CLÀSSICA:
És la distribució equitativa dels elements principals d'una imatge.
COMPOSICIÓ CLÀSSICA |
Divideix una imatge en nou parts iguals. Aquestes es divideixen per dues línies imaginàries iguals, dues de forma horitzontal i dues més de forma vertical. Els quatre punts formats per les interseccions d'aquestes línies poden ser utilitzats per efectes d'alineació en fotografía.
LLEI DE TERÇOS |
En les art plàstiques qualsevol figura concreta o forma abstracta té un valor de pes, que ve donat per:la posición en la superficie, la seva mida, els seu color i la seva configuración.
PES VISUAL |
Per voler resaltar algún element de la imatge, necessitem seleccionar-lo i donar-li més nitidesa respecte els altres elements menys importants.
Enfocament selectiu: consisteix a mantenir enfocat un àrea de l’escena i desenfocar el que li envolta. Això produeix un poderós efecte visual que atrapa l’atenció de l’espectador a la zona que es troba perfectament enfocada.
ENFOCAMENT SELECTIU |
Línies de confusió:
LÍNIA DE CONFUSIÓ |
Bokeh: Prové del japones, que significa desenfoc, i es refereix als patrons de desenfocament que podem apreciar en algunes fotografíes.
BOKEH |
PROFUNDITAT DE CAMP:
És l'espai que hi ha entre dos punts, pròxim i llunyà, de manera que els objectes que hi ha entre aquests dos punts queden enfocats.
PROFUNDITAT DE CAMP |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada