Pràctica comentari 3 anuncis

Salvemos las cenas (IKEA)

En aquest anunci, el producte principal fa referència a tot el mobiliari d'Ikea. Ha volgut aprofitar la tornada al cole per fer públic el lema "menos deberes y más cenas".

Campanya creada per  l'empresa anunciadora Maccann.

Target: principalment, aquest anunci va dirigit als adults, ja que el que realment es vol vendre són productes d'Ikea, però per altra banda també busca atraure als més petits de la família amb l'aparició de nens i material escolar, indiferentment del seu sexe. Cal tenir en compte el nivell econòmic personal de cadascú, tot i que els articles venuts per aquesta empresa no suposen un cost molt elevat.

Recursos publicitàris: primer de tot, l'anunci intenta crear una necessitat, seduïr, comprar el producte. Podem trobar també la part humorística d'aquest, ja que substitueix la fòrmula educativa tradicional per una empleada dins de l'àmbit familiar i fent referència als sopars,el menjar (geometría amb un formatge triangular, física amb la caiguda d'un ou al terra...), en aquest mateix camp veiem la sorpresa/memorabilitat a partir de l'slogan: "nada como cenar juntos para amueblarnos la cabeza".Fa servir la tedresa mitjançant la presència de nens petits. Els recursos lingüístics usats són les comparacions, per exemple la simulació del sistema solar amb cireres i una síndria. Un aspecte a destacar és la falta dels productes en sí, és a dir, deixen el que es vol promocionar en un segon pla, ja que a l'anunci no s'aprecien molt els artícles i es dona més importància a l'hambient familiar.
Què ens vol vendre en realitat?: Apart d'allò que principalment ens volen vendre, també matissen el fet d'estar més temps amb la família i deixar de banda per un moment les obligacions diàries.



Pipas Tijuana (GREFUSA)

En aquest anunci surten uns adolescents menjant pipes i mantenint una conversa i paral·lelament, les pipes per sí soles li donen un toc humorístic al producte que es ven.

Target: principalment va dirigit a un target jove-adolescent, que li agradin tot tipus d'snaks, patates de bossa, fruits secs, pipes i que vulgui descobrir coses noves, degut a la gran varietat de sabors,colors i tamanys que han produit dins de tots aquests productes que distribueixen. El nivell econòmic és baix.

Recursos publicitàris: pretenen convèncer al públi amagant tot allò negatiu, ho dic bàsicament perqué sota l'anunci, en totes les seves versons, surt "haz ejercicio a diario" com si per poder menjar pipes haguéssis de fer exercici habitual, cosa que no a molts agrada. També fa servir una dissonància cognitiva a l'hora de crear una urgència, això ho aconsegueixen amb l'slogan : "SOLO pasa con pipasG" per dir que si no en menges no et divertiràs com a l'anunci. Hi ha un paral·lelisme si veus tota la secuència d'anuncis de pipasG perqué sempre surten primerament els joves, després les pipes amb boques humanes cantant la particularitat/novetat de la pipa i finalment surt l'slogan, el logo i la bossa de pipes. La memorabilitat està present, ja que la cançó és "pegadiza" i se la identifica amb el producte. Els colors de la bossa van canviant depenent del tipus de pipa que es tregui al mercat: verd, vermell,blau... 

Què ens vol vendre en realitat?: El procducte principal es veu clarament, però apart crec que també volen que associem l'humor i el passar-ho bé amb si menges pipes grefusa o no.

Grefusa

El gos amb la pota embenada (Amazon Premium)

Aquest anunci tracta d'un noi que treu a passejar al seu gos que té una pota embenada i mentre caminen tots dos es fixen en els altres gossos que corren lliurement pel parc, l'amo, davant d'aquesta situació decideix comprar per Amazon un porta bebés, però fet servir pel seu gos i així no anvejar als demés.

Target: Obviament aquest anunci va dirigit a aquelles persones/famílies que tenen una mascota, ja sigui gos o gat i que aquests tinguin alguna dificultat per caminar o alguna necessitat urgent. L'edat i el sexe són indiferents, tot i que si s'ha d'utilitxar red social va encaminat a un públic que tingui mòbil (10-50anys). Nivell econòmic varia segons el producte que es necessiti.

Recursos publicitàris: Amaga allò negatiu que és que probablement el que demanis vía internet no t'arribarà al dia següent i si és així hauràs de pagar un plus perqué el transport sigui express. Com a l'anunci anterior crea una intranquilitat a l'espectador, és a dir, si tens a la teva mascota infeliç i no saps que fer, compra a amazon i et sol·lucionem el problema!.Por al rebuig. Tendresa aplicada amb l'ús d mascotes. L'slogan d'aquesta companyís és "de la A a la Z", volent dir que pots demanar el que vulguis que ho tenen tot. Colors de la imatge de marca són taronja i negre al títol.

Què ens vol vendre realment?: Una mascota feliç, la app que té a la teva disposició tot tipus d'articles i més tranquil·litat en els amos envers la comoditat dels seus animals de companyía.



amazon









Comentaris